Хімія (7 клас)

Дата: 18.10.2022. 
Практична робота № 2. 
Тема: Розділення неоднорідної суміші.
Мета: навчитися застосовувати на практиці основні прийоми розділення неоднорідних сумішей.
Хід роботи:
Запропонуйте способи розділення наступних сумішей (результати оформіть у вигляді таблиці):
1) суміш дерев'яних ошурок, піску та солі;
2) суміш залізних ошурок, дерев'яної тирси та крейди
3) суміш води та бензину
4) суміш спирту та води
досліду
Склад суміші Послідовність дій Методи, які використовуємо для розділення суміші

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Зробіть висновок до практичної роботи, в якому дайте відповіді на такі питання:
1) Які методи розділення неоднорідної суміші вам відомі?
2) Якими властивостями наділені пісок та сіль, що дають змогу їх розділити?

Дата: 13.10.2022.
Тема: Способи розділлення сумішей.
Виконані завдання надсилаємо особистим повідомленням в Viber чи Telegram до 14.10.2022. Якщо виникатимуть питання - звертайтесь! Бажаю успіхів!

Онлайн-конференція о 9.10 за посиланням:

Завдання 1. Опрацюйте параграф 7.

Завдання 2. Встановіть відповідність між способом розділення суміші та приладом, який для цього необхідний:

Завдання 3. Запропонуйте послідовність розділення суміші піску, залізних ошурок, цукру та способи, які для цього необхідно використати.

Завдання 4. Виконайте тести 1-6:

1. Вкажіть, яким способом можна розділити суміш кухонної солі і води:
А
випарюванням
Б фільтруванням
В намагнічуванням
Г відстоюванням

2. Вкажіть чим обов’язково необхідно скористатися, щоб розділити суміш способом фільтрування: 
А спиртівкою
Б скляною паличкою
В фільтрувальним папером

3. Вкажіть чим обов’язково необхідно скористатись, щоб розділити суміш способом випарювання: 
А спиртівкою
Б склянкою з водою
В фільтрувальним папером

4. Вкажіть чим обов’язково необхідно скористатись, щоб розділити суміш способом відстоювання: 
А спиртівкою   
Б склянкою з водою
В фільтрувальним папером

5. Вкажіть, яким способом можна розділити суміш піску та залізних ошурок: 
А випарюванням
Б фільтруванням
В намагнічуванням
Г відстоюванням

7. Вкажіть, яким способом можна розділити суміш бензину та води:
А
випарюванням
Б фільтруванням
В намагнічуванням 
Г відстоюванням





Дата: 07.06.2022.
Тема: Віртуальна екскурсія "Як виглядає сучасна українська фармацевтика? Фармаком". Узагальнення знань з теми "Вода".
Виконані завдання надсилаємо особистим повідомленням в Viber чи Telegram до 07.06.2022. Якщо виникатимуть питання - звертайтесь! Бажаю успіхів! 

Завдання 1. Перегляньте відео віртуальної екскурсії та дайте відповіді на питання до неї:

1) Які продукти виробляє підприємство "Фармаком"?
2) Чому сировина та працівники підприємства пересуваються різними шляхами?
3) Навіщо на кожну запаяну ампулу наноситься спеціальний код?

Завдання 2. 
Узагальнення знань з теми «Вода»

(кожна правильна відповідь в завдання 1-18 – 0,5 бала, 
задачі 19-21 пишемо з розв’язками – кожна задача 1 бал)

1. Фізичні властивості води:
а)
безбарвний газ, без смаку та кольору
б) рідина синього кольору, без смаку та запаху
в) безбарвна рідина, без смаку і запаху
г) безбарвна рідина, без запаху, зі смаком

2. Масову частку розчиненої речовини обчислюють за формулою:
а)
W(речовини)= m(розчину) ∕ m(речовини)
б) W(розчину)= m(розчину) ∕ m(речовини)
в) W(речовини)= m(речовини) ×m(розчину)
г) W(речовини)= m(речовини) ∕ m(розчину)

3. Обчисліть масу (г) розчину кухонної солі з масовою часткою солі 20% та масою розчиненої речовини в ньому 32 г:
а)
115
б) 85
в) 196
г) 160

4. У розчині, який виготовили додаванням чайної ложки цукру до склянки води, цукор буде:
а)
розчиненою речовиною
б) розчинником
в) осадом
г) газом

5. Розчин - це:
а)
будь-яка суміш речовин, що перебуває у рідкому стані
б) суміш, одним із компонентів якої є вода
в) будь-яка неоднорідна суміш
г) будь-яка однорідна суміш, що складаеться з розчинника і розчиненой речовини

6. Масова частка розчиненої речовини у розчині — це:
а)
це відношення об′єму речовини до об′єму розчину.
б) це відношення маси речовини до маси розчину.
в) це відношення маси розчину до маси речовини

7. Вкажіть позначення масової частки розчиненої речовини:
а)
m
б) n
в) w
г) v

8. Знайдіть пояснення записаному виразу: 3 Н2О:
а)
шість атомів Гідрогену
б) молекула води
в) три молекули води
г) три атоми Оксигену

9. Яка вода не проводить електричний струм:
а)
джерельна
б) артезіанська
в) морська
г) дистильована

10. До якого класу неорганічних сполук належить вода:
а)
оксиди
б) основи
в) кислоти
г) солі

11. В яких станах може перебувати вода?
а)
рідкому
б) твердому
в) газоподібних
г) сипучому

12. Найбільш поширеним розчинником на Землі є:
а)
кисень
б) вода
в) повітря
г) цитоплазма

13. Масова частка розчиненої речовини виражається у:
а)
грамах
б) відсотках
в) літрах
г) калоріях

14. За звичайних умов вода: 1) не має смаку, 2) має запах, 3) має густину 1,2 г/см3, 4) замерзає при 0◦ С, 5) має густину 1 г/см3. Виберіть правильну відповідь:
а)
1, 2, 3
б) 1, 3, 4
в) 1, 4, 5
г) 2, 4, 5

15. У найбільшій кількості прісна вода міститься у:
а)
джерелах
б) річках
в) льодовиках
г) океанах

16. Виберіть речовину, яка погано розчиняються у воді:
а)
кухонна сіль
б) цукор
в) глина
г) лимонна кислота

17. Виберіть речовину, яка добре розчиняються у воді:
а)
олія
б) пісок
в) кухонна сіль
г) залізні ошурки

18. Вкажіть речовину, розчинність якої зменшується з підвищенням температури:
а)
кисень
б) харчова сода
в) кухонна сіль

19. У воді масою 120г розчинили 30г солі. Масова частка солі в отриманому розчині:
а)
25%,
б) 20%,
в) 21%,
г) 24%

20. Під час випарювання всієї води з розчину масою 120г отримали суху сіль масою 6г. Масова частка солі у вихідному розчині дорівнювала:
а)
6%,
б) 5%,
в) 8%,
г) 7%

21. Які маси солі та води потрібно взяти для приготування 400г розчину солі з масовою часткою розчиненої речовини 0,2?
а)
80г та 400г,
б) 80г та 320г,
в) 60г та 340г



Дата: 03.06.2022.
Тема: Очищення води на водоочисних станціях.
Виконані завдання надсилаємо особистим повідомленням в Viber чи Telegram до 06.06.2022. Якщо виникатимуть питання - звертайтесь! Бажаю успіхів! 

Завдання 1. Опрацюйте параграф 29.

Завдання 2. Створити навчальний проект на тему "Зберігаючи воду - заощаджую родинний бюджет" в довільній формі (презентація, плакат, відео-ролик, оповідання-розповідь тощо)

Завдання 3. Проаналізуйте, як члени вашої родини використовують воду та дайте відповідь на питання:
Які звички потрібно змінити, щоб зменшити витрати води?


Комментарии
Дата: 27.05.2022. 
Тема: Кислотні дощі. Проблема чистої води.
Виконані завдання надсилаємо особистим повідомленням в Viber чи Telegram до 02.06.2022. Якщо виникатимуть питання - звертайтесь! Бажаю успіхів!

Онлайн-конференція о 9.30 за посиланням:

Завдання 1. Опрацювати параграф 28. 
Завдання 2. Перегляньте відео "Кислотні опади" та дайте відповіді на питання до нього:
1) Які опади називають кислотними?
2) Що є причиною кислотних опадів?
3) Як можна зменшити кількість кислотних опадів?

Завдання 2. 
Задача: Для ліквідації шаруватих хмар застосовують вуглекислий газ у твердому стані - сухий лід. Його розпорошують з висоти кількох тисяч метрів. Потрапляючи до хмар, частинки концентрують вологу навколо себе, "витягаючи" воду з хмар на себе. Після чого, майже відразу, починається рясний дощ. Складіть рівняння реакції, яка відбувається під час описаного процес. Спрогнозуйте забарвлення універсального індикатора в дощовій воді.

Дата: 24.05.2022. 
Тема: Охорона водойм від забруднення.
Виконані завдання надсилаємо особистим повідомленням в Viber чи Telegram до 26.05.2022. Якщо виникатимуть питання - звертайтесь! Бажаю успіхів!
Завдання 1. Опрацювати параграф 29.
Завдання 2. Перегляньте відео та складіть схему "Джерела забруднення води".
Завдання 3. Задача:
Обчисліть масу води та масу солі необхідні для приготування 4 г. розчину з масовою часткою харчової соди 8 %.

Дата: 20.05.2022.
Тема: Контрольна робота № 2.
Виконану контрольну роботу надсилаємо особистим повідомленням в Viber чи Telegram до 21.05.2022. Якщо виникатимуть питання - звертайтесь! Бажаю успіхів!
Контрольна робота з хімії № 2
І рівень
(1-12 - кожна правильна відповідь - 0,5 бали)
1. Виберіть рядок, в якому вказані тільки прості речовини:
А)
Na, H2 , Cl2
Б) NaCl, Ne, Fe; 
В) CO, CaO, N2
Г) Ca, NO, HSCN.

2. Визначте відносну атомну масу Кальцію
А)
20; 
Б) 39; 
В) 40; 
Г) 64.

3. Укажіть валентність атома Карбонату у сполуці CO2:
А)
І; 
Б) ІІ; 
В) ІІІ; 
Г) IV.

4. Індекс – це число, яке показує:
А)
кількість атомів в молекулі ;
Б) кількість окремих молекул;
В) масу атома;
Г) заряд ядра атома.

5. Сума індексів у молекулі калій нітрату KNО3:
А)
1; 
Б) 5;
В) 3; 
Г) 4.

6. Хімічна формула – це умовний запис:
А)
фізичного явища; 
Б) складу речовини;
В) хімічного явища; 
Г) суміші атомів.

7. Відносна атомна маса елемента позначається:
А)
Ar; 
Б) m; 
В) Mr; 
Г) w.

8. Відносна молекулярна маса позначається:
А)
Ar; 
Б) n; 
В) Mr; 
Г) w.

9. У наведеному переліку вкажіть назви фізичних тіл:
А)
вода; 
Б) алюміній;
В) водень; 
Г) цвях.

10. За допомогою магніту можна розділити суміш:
А)
тирсу і піску; 
Б) ошурок заліза і піску;
В) вода і олія; 
Г) цукру і води.

11. Вкажіть ряд у якому запропоновано тільки складні речовин:
А)
Cu, NaCl, Cl2
Б) CuSO4, C2H6, H2O;
В) Br2, BaCl2, Al; 
Г) P, C2H6, O2

12. Вкажіть відносну молекулярну масу речовини, формула якої ВаSO4:
А) 230; 
Б) 142; 
В) 233;
Г) 146.
ІІ рівень
(кожне завдання – 1,5 бали)
13. Встановіть відповідність між формулою сполуки та її відносною молекулярною масою:

14. Розставте коефіцієнти в схемах хімічних реакцій:

А) CH4  = C + H2 
Б) CaCO3 = CaO + CO2
В) Zn + O2 = ZnO 
Г) NaCl + F2 = NaF + Cl2
ІІІ рівень
(3 бали)
15. Розв’яжи задачу: У жувальних гумках, як замінник цукру, використовують речовину сорбітол Е-420, його формула С6Н11О6. Визнач масові частки елементів у даній речовині.

Дата: 13.05.2022.
Тема: Узагальненя знань з теми "Вода".

Виконані завдання надсилаємо особистим повідомленням в Viber чи Telegram до 19.05.2022. Якщо виникатимуть питання - звертайтесь! Бажаю успіхів!

Запишіть тему уроку та виконайте завдання.
Підготуйтесь до контрольної роботи № 2 (за темами "Кисень", "Вода", повторіть масову частку елемента в складній речовині, розчиненої речовини в розчині)

Завдання(не забувайте записувати обчислення, які ви проводите, чи рівняння реакцій):

1. Масова частка Гідрогена у воді становить:
А
11 %; Б 2%; В 89%; Г 20 %.

2. Визначте масову частку солі в розчині, якщо змішали 150 г води та 50 г солі:
А
10 %; Б 20 %; В 25 %; Г 35 %.

3. Перетворіть схему реакції на хімічне рівняння і знайдіть коефіцієнт біля води:
P2O5 + H2O =H3PO4
А 4; Б 2; В 3; Г 1.

4. До 200 г водного розчину деякої речовини з масовою часткою 15 % долили 50 г води. Обчисліть масову частку речовини в розчині.
А
12 %; Б 15 %; В 1,2 %; Г 0,12 %


Дата: 10.05.2022.
Тема: Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори.

Виконані завдання надсилаємо особистим повідомленням в Viber чи Telegram до 12.05.2022. Якщо виникатимуть питання - звертайтесь! Бажаю успіхів!

Онлайн-конференція о 9.00 за посиланням:

Вправа «Знайди пару» (потрібно знайти пари між оксидами та продуктами їхньої взаємодії з Н2О (гідратами), наприклад оксиду SO3 відповідає кислота H2SO4).

Оксиди: N2O5, SO2, CuO, MgO, CO2, Р2O5, K2O, FeO, SiO2, Na2O.
Гідрати: H2CO3, H2SO3, Cu(OH)2, KOH, HNO3, NaOH, Mg(OH)2, H3PO4, Fe(OH)2, H2SiO3.

Дата: 06.05.2022.
Виконану практичну роботу надсилаємо особистим повідомленням в Viber чи Telegram до 09.05.2022. Якщо виникатимуть питання - звертайтесь! Бажаю успіхів!
Практична робота № 5.
Тема: Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.
Мета: навчитись виготовляти водні розчини із заданими масовими частками розчинених речовин; закріпити вміння проводити обрахунки маси речовини та об’єму розчинника, необхідних для приготування розчину.
Хід роботи:
Задача 1. Яку масу солі та який об’єм води необхідно взяти, щоб приготувати 40 г розчину з масовою часткою розчиненої речовини 5%?
Задача 2. До 4 г розчину солі з масовою часткою розчиненої речовини 5% долили воду і одержали розчин з масовою часткою солі 1%. Який об’єм води використали для приготування розчину?
Задача 3. До 24 г розчину солі з масовою часткою розчиненої речовини 5% додали 1 г цієї ж солі. Яка масова частка розчиненої речовини в одержаному розчині?
Зробіть висновок до практичної роботи. 

Дата: 29.04.2022.
Тема: Виготовлення розчину.

Виконані завдання надсилаємо особистим повідомленням в Viber чи Telegram до 05.05.2022. Якщо виникатимуть питання - звертайтесь! Бажаю успіхів!

Онлайн-конференція о 10.00 за посиланням:

Розв'яжіть теоретично задачі (потрібно в кожній задачі визначити масу води та розчиненої речовини, які необхідні для приготування розчину).

Задача 1.
Приготувати 50 г. розчину NaCl з масовою часткою солі 20%.

Задача 2. Приготувати розчин масою 120 г. з масовою часткою солі (Na2SO4) 5%.

Задача 3. Приготувати розчин масою 80 г. з масовою часткою солі (Na2CO3) 15%.

Задача 4. Які маси цукру та води містяться в розчині масою 320г з масовою часткою цукру 40%? Як зміниться масова частка речовини, якщо до розчину долити 80г. води?

Дата:26.04.2022.
Тема: Розрахункові задачі 4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об'єму води в розчині.

Виконані завдання надсилаємо особистим повідомленням в Viber чи Telegram до 28.04.2022. Якщо виникатимуть питання - звертайтесь! Бажаю успіхів!

Розв'язати задачі:
Задача 1. Натрій гідроксид масою 10 г розчинили у 60 г води. Обчисли масову частку лугу (%) в одержаному розчині.
Задача 2. Обчисли масу глюкози, яку потрібно використати для приготування 140 г, розчину сиропу з масовою часткою 0,27.
Задача 3. До розчину калій хлориду KCl масою 900 г і масовою часткою солі 10 % додали 80 г води. Яка масова частка (%) KCl в утвореному розчині?

Дата: 22.04.2022.
Тема: Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.

Виконані завдання надсилаємо особистим повідомленням в Viber чи Telegram до 25.04.2022. Якщо виникатимуть питання - звертайтесь! Бажаю успіхів!

Онлайн-конференція о 10.00 за посиланням:
Розв'язати задачі:
Задача 1. У 180 г. води розчинили 60 г.цукру. Яка масова частка цукру (%) в утвореному розчині?
Задача 2. Яку масу натрій хлориду та води потрібно взяти для приготування 460 г. розчину з масовою часткою натрій хлориду NaСІ 15%.

Дата: 15.04.2022.
Тема: Вода - розчинник. Розчин та його компоненти.

Виконані завдання надсилаємо особистим повідомленням в Viber чи Telegram до 18.04.2022. Якщо виникатимуть питання - звертайтесь! Бажаю успіхів!

Завдання 1. Опрацювати параграф 26.
Завдання 2. Порівняйте масові частки Оксигену у воді (Н2О) та гідроген пероксиді (Н2О2).
Завдання 3. Наведи приклади розчинів з якими ти зустрічаєшся (можливо готуєш) в побуті.

Дата: 12.04.2022.

Тема: Вода, склад молекули, поширеність у природі, фізичні властивості.

Виконані завдання надсилаємо особистим повідомленням в Viber чи Telegram до 14.04.2022. Якщо виникатимуть питання - звертайтесь! Бажаю успіхів!

Завдання 1. Опрацювати параграф 25 та перегляньте відео:

Вода та її властивості

Завдання 2. Охарактеризуйте фізичні властивості води.

Завдання 3. Скласти розповідь "Вода у моїй домівці"


Дата: 08.04.2022.

Тема: Узагальнення знань з теми "Кисень".

Виконані завдання надсилаємо особистим повідомленням в Viber чи Telegram до 11.04.2022. Якщо виникатимуть питання - звертайтесь! Бажаю успіхів!

Завдання 1. В якому з варіантів серед сполук є тільки оксиди:

а) SO2,   Al2O3, ZnO, O2;

б) КМnO4, K2O, FeO, KСlO3;

в) P2O5, CO, CO2, NO2.

Завдання 2. Знайдіть суму коефіцієнтів у рівнянні (завдання надсилайте з розв'язком):

P + O2 → P2O5

Завдання 3. Знайдіть суму коефіцієнтів у рівнянні (завдання надсилайте з розв'язком):
Fe + O2 → Fe2O3

Завдання 4. Визначте неправильно складену формулу (нагадую валентність оксигену в сполуках завжди ІІ, валентність іншого хімічного елементу стоїть зверху над формулою сполуки:
           ІІ                             ІІ                               ІV
      а) MgO ,                 б) BaO2,                    в) SO2.

Завдання 5. Дайте характеристику кисню за таким планом:
а)
 формула речовини  -  ____________________;
б) агрегатний стан за звичайних умов - ________________________________;
в) колір, запах чи їх відсутність - _____________________________________;
г) відносна молекулярна маса -  ___________________________________.

Завдання 6. Обчисліть масову частку Оксигену у сполуці H3PO4 .         

Дата: 01.04.2022.

Тема: Навчальний проект "Проблема забруднення повітря та способи її розв'язання".

Виконаний  проект надсилаємо особистим повідомленням в Viber чи Telegram до 08.04.2022. Якщо виникатимуть питання - звертайтесь! Бажаю успіхів!

Проект в довільній формі,  можна виконати у вигляді презентації, реферату чи постеру (плакату).

Проблема забруднення повітря

Дата: 29.03.2022.

Тема: Застосування та біологічна роль кисню.

Виконані завдання  надсилаємо особистим повідомленням в Viber чи Telegram до 31.03.2022. Якщо виникатимуть питання - звертайтесь! Бажаю успіхів!

Завдання 1. Опрацювати параграф 24 та оформити схему "Застосування кисню" в зошит:


Завдання 2. Виконати тестові завдання 1-12 на стор. 135-136.


Дата: 25.03.2022.

Тема: Проблема чистого повітря.

Виконані завдання  надсилаємо особистим повідомленням в Viber чи Telegram до 28.03.2022. Якщо виникатимуть питання - звертайтесь! Бажаю успіхів!

Завдання 1. Опрацювати параграф 24. 

Завдання 2. Виконати завдання 13 та 14 на стор.134.


Дата: 18.03.2022.

Тема: Колообіг Оксигену в природі. Озон.

Виконані завдання  надсилаємо особистим повідомленням в Viber чи Telegram до 20.03.2022. Якщо виникатимуть питання - звертайтесь! Бажаю успіхів!

Завдання 1. Переглянути відео та дати відповіді на питання:

Колообіг Оксигену в природі

1. Під час якого процесу утворюється кисень? 

2. В яких процес бере участь кисень?

3. Під час яких процесів виділяється або утворюється вуглекислий газ?

4. Яку формулу має озон?

5. Яке значення має озоновий шар?


Завдання 2. Опрацювати параграф 23 та виконати вправи 14, 15, 17.


Дата: 15.03.2022.

Тема: Взаємодія складних речовин з киснем.

Виконані завдання  надсилаємо особистим повідомленням в Viber чи Telegram до 16.03. 2022. Якщо виникатимуть питання - звертайтесь! Бажаю успіхів!
Під час горіння складної речовини утворюються оксиди елементів, які входять до складу цієї речовини.
    Наприклад, якщо запалити природний газ, який використовується як побутове паливо CH4, у результаті горіння утворюються два оксиди: карбон (IV) оксид (вуглекислий газ) і гідроген оксид (вода):
CH4 + 2O2 = CO2 + 2H2O

 
    Аналогічно горить і переважна більшість органічних речовин — з утворенням вуглекислого газу і води.
    
Завдання 1. Врівняти рівняння реакції (коефіцієнти). 

    Горіння глюкози:
    ___C6H12О6 + ____О2 = ___ СО2 + ___ Н2О;

    Горіння пропану:
    
    ___C3H8  + ____О2 = ___ СО2 + ___ Н2О. 

Завдання 2. Врівняти рівняння реакції (коефіцієнти) горіння неорганічних речовин:

Горіння гідроген сульфіду:

    ___Н2S + ____О2 = ___SO2 + ___H2O;
 
Горіння гідроген фосфіду:
    
    ___PH3 + ____О2 = ___P2O5 + ___H2O.

 



Дата: 15.02.2022.

Практична робота №4.

Тема: Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності.

Мета: ознайомитися з лабораторним способом добування кисню; навчитися доводити його наявність.

Хід роботи:

Завдання 1. Перегляньте відео з демонстрацією досліду добування кисню та заповніть таблицю:

Добування кисню, збирання та доведення наявності


Назва і порядок виконання досліду

Спостереження, рівняння реакції і висновок

I. Добування кисню  розкладанням гідроген пероксиду:

1. Налийте в пробірку розчин гідроген пероксиду об’ємом 1-2 мл, закріплюємо її в тримачі на штативі.

Що спостерігаємо?

______________________________________________

Добування кисню з гідроген пероксиду каталітичним  розкладанням     H2O2 → ________________________

2. Прогріваємо пробірку газовим пальником.

Про перебіг хімічної реакції свідчить 

_______________________________________________________


IІ. Збирання кисню методом витіснення води в пробірці.


У пробірці спостерігаємо ________________________

______________________________________________

______________________________________________


ІІІ.  Збирання кисню методом витіснення повітря з колби

1. Опускаємо газовідвідну трубку в колбу.

2. Для підтвердження наявності кисню опускаємо тліючу скіпку в ємність з киснем.


Чому кисень буде витісняти повітря з колби _______________________________________________________

Що відбувається з тліючою скіпкою в ємності з киснем? 

_______________________________________________________

IV. Доведення наявності кисню

Через 30 секунд після початку реакції піднесіть до отвору пробірку тліючу скіпку.

Що спостерігаємо?

_____________________________________________________

Напишіть рівняння горіння деревини (С + О→ )

______________________________________________________

Наявність кисню в пробірці доводять 

______________________________________________________


Завдання 2. Тестова самостійна робота:


1. Хімічний символ елемента Оксигену:

а) Н;

б) О;

в) К.

2. Відносна молекулярна маса кисню:

а) 16;

б) 32;

в) 48.

3. У процесі дихання кисень:

а) поглинається;

б) виділяється;

в) не використовується.

4. У лабораторії кисень одержують:

а) шляхом розкладу калій перманганату;

б) з рідкого повітря;

в) розкладаючи воду;

г) розкладаючи гідроген пероксид.

5. Формула простої речовини кисню:

а) O3;

б) О;

в) O2.

6. Відносна атомна маса Оксигену:

а) 16;

б) 32;

в) 48.

7. У процесі фотосинтезу кисень:

а) поглинається;

б) виділяється;

в) не використовується.

8. Про Оксиген як хімічний елемент йдеться у фразі:

а) ...є складовою частиною повітря.

б) Риби дихають розчиненим у воді...

в) ...входить до складу води.

г) Твердий... — кристали блакитного кольору. 

9. Допишіть рівняння реакції горіння і розставте коефіцієнти:


Zn    +      O2 

Na    +      O2 → 

Al     +      O2 

 

Завдання 3. Напишіть висновок до практичної роботи, зазначивши фізичні властивості кисню.









Дата: 22.01.2021.
Тема: Добування кисню в лабораторії (на прикладі гідроген пероксиду і води) та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню. Практична робота № 4. Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності.

Виконані завдання надсилаємо особистим повідомленням в Viber до 28.01.2021. Бажаю успіхів!

Завдання 1. Опрацювати параграф 20
Завдання 2. Виписати способи одержання кисню у промисловості та в лабораторії↓.
Завдання 3. Переглянути відео 1 "Добування кисню з гідроген пероксиду" та відео 2 "Збирання кисню витісненням повітря та води. Доведення наявності кисню".
Завдання 4. Виконати вправи:
1.Нітратна кислота має формулу HNO3. Під дією світла вона розкладається. При цьому утворюються такі речовини: вода, кисень, газ бурого кольору NO2. Напишіть рівняння реакції.
2.Складіть рівняння за такою умовою: дві молекули водню реагують з однією молекулою кисню, утворюється __ молекули води.

Відео 1. "Добування кисню з гідроген пероксиду":

Відео 2. "Збирання кисню витісненням повітря та води. Доведення наявності кисню".

Реакції розкладу – це хімічні реакції, в які вступає одна складна речовина, а утворюється дві і більше простіших речовин.
АВ → А + В

У промисловості кисень одержують двома способами:

а) електроліз води (електролітичний метод). Даний метод грунтується на хімічній реакції розкладу води під дією електричного струму. 

                                                                        ел. струм
2H2O     →     2Н2↑ + О2↑ 

Вода не проводить електричний струм. Для того, щоб вода проводила електричний струм до неї додають речовини, які проводять електричний струм, наприклад луги.

б) з повітря (розділення повітря). Цей метод є дешевшим. Він ґрунтується на використанні різниці температури кипіння газів, з яких складається повітря. 

Добування кисню в лабораторії.

а) розклад калій перманганату:

2KMnO4 → K2MnO4 + MnO2 + O2↑ 

б) Розклад оксидів важких металів під дією температури:

2НgО = 2Нg + O2↑ 

в) Розклад гідроген пероксиду (каталізатор манган(IV) оксид (MnO2) - пришвидшує хімічну реакцію):

MnO2 
        2Н2О2    →    2Н2О + О2

Дата: 15.01.2021.
Тема: Повітря, його склад. Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню.

Завдання 1. Опрацювати параграф 17.
Завдання 2. Оформити в зошит схему "Склад повітря" та виписати характеристику хімічного елементу Оксигену↓.
Завдання 2. Виконати тестову самостійну роботу.
Завдання 3. Написати повідомлення в зошит "Дивовижні властивості рідкого кисню".

Виконані завдання надсилаємо особистим повідомленням в Viber до 21.01.2021. Бажаю успіхів!

Схема "Склад повітря"


Характеристика хімічного елементу Оксигену:




Тестова самостійна робота: 

1. Хімічний символ елемента Оксиген:
А
Н; 
Б О; 
В К.

2. Відносна молекулярна маса кисню:
А 16; 
Б 32; 
В 48.

3. У процесі дихання кисень:
А
поглинається;
Б виділяється;
В не використовується.

4. Формула простої речовини кисню:
А
O3
Б О; 
В O2.

5. Відносна атомна маса Оксигену:
А 16; 
Б 32; 
В 48.

6. У процесі фотосинтезу кисень:
А
поглинається;
Б виділяється;
В не використовується.

7. Про Оксиген як хімічний елемент йдеться у фразі:
А
...є складовою частиною повітря.
Б  Риби дихають розчиненим у воді...
В ...входить до складу води.

Дата: 29.12.2020.
Тема: Узагальнення знань з теми "Початкові хімічні поняття".

Завдання 1. Опрацювати параграф 16
Завдання 2. Виконати тестові завдання 1-38 на стор. 89-93.
Завдання 3. Переглянути відеоролик "Хімічні явища. Ознаки хімічних явищ".

Виконані завдання надсилаємо особистим повідомленням в Viber до 30.12.2020.

Відео "Хімічні явища. Ознаки хімічних явищ".



Дата: 25.05.2020-29.05.2020
Тема: Узагальнення знань з теми "Вода".
Завдання: Міні-проект (на вибір):
1. Способи очищення води в побуті.
2. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості.

Виконанні завдання надсилаємо особистим повідомленням у Viber до 28.05.2020.


Дата: 22.05.2020.
Тема: Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах.
Мета: узагальнити знання учнів про воду як найбільш поширену речовину на Землі, сформувати в учнів розуміння  ролі води в житті рослин, тварин і людини; розвивати екологічну культуру учнів; виховувати бережливе та економне ставлення до водних ресурсів.
Завдання 1. Опрацювати § 29.
Завдання 2. Виконати тестові завдання. 


Виконанні завдання надсилаємо особистим повідомленням у Viber до 24.05.2020.

Тест:
1. У чому полягає спосіб кип'ятіння як спосіб очищення води?
А воду перетворюють на пару та конденсують;
Б воду перетворюють на пару та сублімують;
В воду перетворюють на пару та кристалізують; 
Г воду перетворюють на пару та дистилюють.

2. В чому полягає очищуюча дія активованого вугілля?
А поглинання домішок порами вугілля; 
Б взаємодія Карбону із домішками;
В вугілля переводить домішки у розчинну форму.

3. Чим зумовлена очищуюча дія срібла?
А нейтралізація мікробів та вірусів;
Б срібло є життєвонеобхідним елементом для організму;
В вода зі сріблом легше засвоюється організмом.

4. Вкажіть три способи, якими можна відділити від води залізні ошурки, тирсу та карбонат натрію:
А дія магніту;
Б відстоювання;
В випаровування;
Г очищення за допомогою кухонної солі;
Д конденсування;
Ж сублімація;

З плавлення.
Дата: 15.05.2020.
Тема: Охорона водойм від забруднення.
Мета: узагальнити знання учнів про воду як найбільш поширену речовину на Землі, сформувати в учнів розуміння  ролі води в житті рослин, тварин і людини; розвивати екологічну культуру учнів; виховувати бережливе та економне ставлення до водних ресурсів.
Завдання 1. Опрацювати § 29.
Завдання 2. Переглянути відео "Як зберегти водні ресурси?".
Завдання 3. Підготувати навчальний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет».


Виконанні завдання надсилаємо особистим повідомленням у Viber до 14.05.2020.




Дата: 08.05.2020.

Тема: Навчальний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет».

Завдання: Підготувати навчальний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет».
Виконанні завдання надсилаємо особистим повідомленням у Viber до 14.05.2020.




Дата: 27.04.2020.
Тема: Кислотні дощі. Проблема чистої води.
Мета: розкрити значення чистої води для життєдіяльності організмів та оцінити шкоду, якої завдають кислотні дощі.
Завдання 1. Опрацювати § 29.
Завдання 2. Переглянути відео "Що таке кислотний дощ?".
Завдання 3. Скласти схему "Джерела забруднення води і способи її очищення".
Завдання 4. Дайте відповідь на питання "Як члени вашої родини використовують і забруднюють воду? Які звички потрібно змінити, щоб зменшити витрати води?"


Виконанні завдання надсилаємо особистим повідомленням у Viber до 30.04.2020.


Відеоролик "Що таке кислотний дощ?"


Дата: 24.04.2020.
Тема: Контрольна робота № 2.
Завдання: виконати контрольну роботу з хімії № 2.

Виконанні завдання надсилаємо особистим повідомленням в Viber до 24.04.2020.

Контрольна робота з хімії № 2.
І РІВЕНЬ
1.    Вкажіть формулу складної речовини:
аК2О     б) СІ2      В) С      Г) І2

2.  Явища, під час яких відбувається перетворення одних речовин на інші, називаються:  
а) фізичні;                  б) хімічні;                  в) біологічні.

3.  Вкажіть формулу кисню: 
а) О;                      б) О2;                     в) О3.

4. Укажіть твердження, що  стосуються кисню: 

а) міститься в повітрі;
б) не підтримує дихання і горіння;
в) молекула складається з трьох атомів.

5.  Кисень утворюється в результаті процесу: 
а) дихання;                    б) окиснення;                    в) горіння;              г) фотосинтезу.

6. Хімічна формула – це умовний запис: 

а) фізичного явища;     б) речовини;             в)  хімічного явища     

ІІ РІВЕНЬ
8. Складіть формули оксидів за їх назвами: 
Нітроген (III) оксид; Фосфор (V) оксид; Манган ( IV) оксид. 

9. Визначте валентність елементів в наведених формулах сполук:
 SO3, P2O5, CH4, Na3P, H2S, NH3, CaO.

10. Допиши схеми хімічних реакцій: 
    Р + O2 =
    Ca + O2 =
    CH4 + O2 =
ІІІ РІВЕНЬ
11. До складу напою «Кока-кола» входять вода, карбонатна Н2СО3 та фосфатна Н3РО4 кислоти, сахароза С12Н22О11. Обчисліть відносні молекулярні маси цих речовин (4 речовини).

Дата: 17.04.2020.
Тема: Значення води і водних розчинів у природі та житті людини.
Мета: ознайомити учнів із значенням води і водних і водних розчинів у природі та житті людини, розглянути вплив кислотних дощів на екосистему.
Завдання 1. Опрацювати § 29 та теоретичний матеріал і оформити конспект уроку.
Завдання 2. Виконати вправу 1. 
Завдання 3. Тестовий контроль знань 1-17 (стор. 163-165)
Завдання 4. Повторити матеріал, підготуватися до контрольної роботи.
Виконанні завдання відправляємо особистим повідомленням в Viber до 21.02.2020.

Вправа 1. «Вірю — не вірю».
•   Формула води — H2O.
•   Відносна молекулярна маса води дорівнює 18.
•   Тип хімічної реакції утворення води з простих речовин — сполучення.
•   Лакмус дає в кислоті червоне забарвлення.
•   Вода — гарний розчинник.
•   Густина льоду більша за густину рідкої води.
•   У воді розчиняється залізний цвях.
•   Вода реагує з неметалами.
•   Вода не має смаку й запаху.
•   Вода може існувати в трьох агрегатних станах.
•   Пісок — це оксид Силіцію. Вода реагує з цим оксидом.
•   Взаємодія активного металу натрію з водою призводить до утворення лугу.

         Теоретичний матеріал:
      1. Молекулярна формула води – Н2О. Полярну молекулу води можна показати у вигляді еліпса, позначаючи заряди на полюсах «+» і «-». Таке зображення називають диполем:
       2. Вода відіграє унікальну роль як речовина, що визначає можливість існування і саме життя всіх істот на Землі. Вона виконує роль універсального розчинника, в якому відбуваються основні біохімічні процеси живих організмів. Оскільки у криги густина менше, ніж у рідкої води, вода у водоймах замерзає зверху, а не знизу. Утворений шар льоду перешкоджає подальшому промерзанню водойми, і це дозволяє його мешканцям вижити. Потрібно пам’ятати, що вода розширюється під час замерзання, і це руйнує клітинні структури, відповідно заморожування завдає шкоди живим організмам. 
      Питна вода є розчином як твердих солей, так і газів. Розчинами є наша кров, лімфа та інші важливі фізіологічні рідини організму. З розчинами, розчиненням речовин у воді ми постійно стикаємося у природі та побуті. Засвоєння їжі пов'язано з розчиненням поживних речовин. 
     Розчинами є малярні фарби, настоянки, парфуми тощо. Багато ліків виготовляють у вигляді розчинів. Приготування їжі, прання білизни, миття посуду також неможливі без води. Консервуючи овочі та фрукти, готуючи варення і компоти, ми користуємося водними розчинами цукру, кухонної солі, оцтової кислоти.
     3. Гідросфера – сукупність усіх водних об’єктів земної кулі: океанів, морів, річок, озер, водосховищ, боліт, підземних вод, атмосферних вод, льодовиків і снігового покриву. Близько 71 % поверхні Землі вкрито водою (океани, моря, озера, річки, льоди). На Землі приблизно 96,5 % води припадає на океани, 1,7 % світових запасів становлять ґрунтові води, ще 1,7 % — льодовики та крижані шапки Антарктиди і Гренландії, невелика частина міститься в річках, озерах і болотах, 0,001 % — у хмарах. Велика частина земної води — солона, непридатна для сільського господарства й пиття. Частка прісної становить близько 2,5 
     4. Використання води людиною.
 Позитивне значення:
-  вода — важлива сировина для хімічної промисловості (одержання водню);
-  дуже багато води використовують у техніці для охолодження;
- є розчинником (для приготування розчинів, для промивання різних речовин, одержання розчинів хімічних речовин);
-  потрібна для виробництва електроенергії, для зрошування полів, у побуті.
   Негативне значення:
-  заливає посіви сільськогосподарських культур;
-  утворює яри, вимиває рослини;
-  заболочує ґрунти;
-  спричиняє стихійні лиха;
-  розмиває шляхи і змиває мости;
-  спричиняє корозії.


Дата: 13.04.2020.
Тема: Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори.
Мета: поглибити знання учнів про оксиди, ознайомити учнів з хімічними властивостями води, а саме із взаємодією з оксидами; дати поняття про кислоти, основи та індикатори; розвивати вміння писати рівняння реакцій, аналізувати хімічні процеси;
Завдання 1. Опрацювати § 28 та теоретичний матеріал та зробити конспект уроку.
Завдання 2. Виконати вправи 1, 2.
Виконанні завдання надсилаємо особистим повідомленням у Viber до 16.04.2020.

Теоретичний матеріал:
1. Поняття про основні і кислотні оксиди:
       
        2. Поняття про гідрати оксидів. 
Гідратом основних оксидів є основа. Гідратом кислотних оксидів є кислоти.
      Основа – складна речовина, яка утворена атомом металу та однією або кількома групами ОН. Розчинні у воді основи називаються лугами. (визначаємо за таблицею розчинності).
       Загальна формула основи: 
       Me(OH)n 
        де Ме - металічний елемент, n - дорівнює валентності металу. 
       Запишемо рівняння реакцій:
Оксид металу + вода = основа
        Na2O + H2O = 2Na
        CaO + H2O = Са(ОН)2
       FeO + H2O → реакція не відбувається, тому утворюється Fe(OH)2 не розчиняється у воді.
   
    Кислоти – це складні речовини, які складаються з атомів Гідрогену, з’єднаними з кислотними залишками. 
      Загальна формула кислоти: 
Hx неМеОy .
       Запишемо рівняння реакцій. 
Оксид неметалу + вода = кислота 
      SO2 + H2O = Н23
      P2O5 + H2O = Н3PO4
      SiO2 + H2O → реакція не відбувається, тому що H2SiO3 – нерозчинна у воді кислота. 
     3. Поняття про індикатори. 
     Індикатори – речовини, що змінюють своє забарвлення залежно від середовища. 
    Дослід. Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами. 

Таблиця «Зміна забарвлення індикаторів в різних середовищах». 

     Вправа 1. «Знайди пару». (Оксид-гідрат оксиду) 
     Наприклад: Оксиду  SO3 відповідає Гідрат (кислота) H2SO4.
      
    Оксиди: N2O5, SO2, CuO, MgO, CO2, Р2O5, K2O,  Na2O. 
    Гідрати: H2CO3, H2SO3, Cu(OH)2, KOH, HNO3, NaOH, Mg(OH)2, H3PO3.

    Вправа 2. Закінчіть рівняння реакцій:
    K2O + H2O =
    Li2O + H2O =
    SO3 + H2O =


Комментариев нет:

Отправить комментарий